OCULUS GO CLASSROOM

Oculus i klassrummet

27 januari, 2021Av Vonjeo

Projektbeskrivning

Den huvudsakliga idén med projektet är att skapa VR-klassrum. Våra leverantörsexperter utvecklade ett programvarupaket som möjliggör användning av VR-material i klassrummet.  Det består av två separata delar, en för lärare och en för studenter. Datorapplikationen är designad för läraren. Den har alternativ som gör att man kan välja ett av de tillgängliga materialen i sidoapplikationen Oculus Go och styra alla funktioner, som spela upp, pausa, stoppa, tidslinje, bakåt, framåt, välja olika 360-gradersvideor eller använda klassiska videor. Applikationssidan Oculus Go är en applikation i ett headset som styrs av datorapplikationen, som visar videofragment som valts av läraren. Denna applikation löser problemet med att förklara komplexa saker med hjälp av enkel och tydlig visualisering i VR-miljön.


Vår leverantör tog hand om flera viktiga funktioner:

  • Införande av strikt kontroll från lärarens datorapplikation.
  • Implementerade möjligheten att använda standardvideo och video med 360 grader.
  • Utvecklade UX-designen för datorapplikationen.
Lösning:
VR-programvaruutveckling
Industri:
Utbildningstjänster
Share